Правлильная установка и тест цепи датчика кислорода
#1 (ТС)
Отправлено 14 Сентябрь 2015 - 21:04
помогите советом,
появились две ошибки, на движении не заметно влияние
P0132 Высокое напряжение датчика O2 (датчик 1 блока 1)
P1128 Upstream Heated Oxygen Sensors (HO2Ss) swapped from bank to bank Long Term Fuel Trim Multiplicative (System too Lean)
"Показания верхних подогреваемых датчиков кислорода (HO2Ss) на протяжении долгого времени несбалансированы. (слишком бедная смесь) "
у датчика O2 маркировка 56029050AA - я так понимаю ошибка 0132 это по нему, возможно и вторая
второй Chrysler 56029049AA
1) Есть ли там правильное-неправльное положение поворота первого датчика? он крутится свободно в резиновом шланге
2) Если обрыв цепи, есть ли Troublesooting manual как пошагово какие провода прозвонить с блоком управления, проверить есть ли обрыв цепи датчика?
3) еще варианты?
#2
Отправлено 14 Сентябрь 2015 - 21:10
#3 (ТС)
Отправлено 14 Сентябрь 2015 - 21:26
Старик Ромуальдыч, 14 Сентябрь 2015 - 21:10, написал:
может не тот датчик,
нашел ранее на форуме
по сервис мануалу на сайбер
на резиновом шланге стоит "ДАТЧИК ТЕМПЕРАТУРЫ ВОЗДУХА НА ВПУСКЕ" п.2 страница 119
нашел далее на выпуске
Верхний кислородный датчик крепится на выходном фланце вып.коллектора, а нижний на вып. патрубке в задней части каталитического преобразователя.
Видимо это ошибки по одному из них, или верхнему
вот похожий случай: http://www.drive2.ru/l/6629260/
видимо датчик этот на 1 фото на металлическом патрубке.
#4
Отправлено 14 Сентябрь 2015 - 21:30
ArtSmart, 14 Сентябрь 2015 - 21:26, написал:
#5 (ТС)
Отправлено 14 Сентябрь 2015 - 21:36
- Vehicles with only 1 upstream oxygen sensor, a P0132 DTC is identifying the only one that's before the catalytic converter.
- The upstream oxygen sensor, located before the catalytic converter, is producing and thus reporting an excessively high voltage to the PCM (Powertrain Control Module). This continuous voltage will be a value over .5 Volts (500 millivolts).
- This high voltage value is being seen by the PCM for more than 2 minutes.
- This continuous high voltage is usually around .9 Volts DC (900 millivolts)... although it can be a voltage value between .5 to 1 Volt (500 to 1000 millivolts).
- Any continuous voltage above .5 Volts indicates a Rich condition... but not always, since the O2 sensor can fail and produce the same result (although a Rich condition does not really exists)
- In a nutshell, a Rich condition simply refers to the fact that an excessive amount of fuel is being injected into the engine.
So, when a P0132 is lighting up the check engine light (CEL), the PCM is seeing a voltage that stays continually fixed somewhere above .5 Volts for more than 2 minutes.
PROBABLE CAUSES: Several things can cause a P0132 diagnostic trouble code... the most common causes of a P0132 DTC are:
- BAD oxygen sensor.
- This is probably the most common cause of a P0132 DTC (but not always).
- The oxygen sensor fails internally in such a way that it stays stuck producing a continuous voltage above .5 Volts (500 millivolts).
- This is probably the most common cause of a P0132 DTC (but not always).
- A Rich condition due to a:
- High fuel pressure.
- Leaking fuel injectors.
- Bad fuel pressure regulator (this bad boy is part of the fuel pump assembly on Dodge/Jeep vehicles covered in this tutorial).
- EVAP canister vacuum hose leaking fuel into the intake manifold.
- A throttle position sensor (TPS) that is failing intermittently.
- High fuel pressure.
- PCM not getting the correct signal due to a short in the O2 sensor's wiring.
- This usually the end result of the O2 sensor's wiring or the engine wiring harness coming into contact with the exhaust pipe, exhaust manifold or a hard edge (usually on the engine) that causes wiring's insulation starts to melt.
- BAD PCM. This is extremely rare.
#6 (ТС)
Отправлено 14 Сентябрь 2015 - 21:57
Bosch
0 258 986 507
Denso
DOX-1076
Кто-нибудь ставил?
#7
Отправлено 14 Сентябрь 2015 - 23:53
#8
Отправлено 15 Сентябрь 2015 - 02:24
ArtSmart, 14 Сентябрь 2015 - 21:26, написал:
не похожий, а такой же.
life is a lesson, you learned it when u're through.
#9 (ТС)
Отправлено 15 Сентябрь 2015 - 18:11
поэтому было бы неплохо понять как протестировать датчик
#10 (ТС)
Отправлено 11 Ноябрь 2015 - 14:15
Вначале привезли не тот (который 049), у него провод короче.
Поставил датчик, снял клемму на 5 минут.
Ошибки пропали, чек не горит!
#12
Отправлено 28 Май 2016 - 19:42
#13
Отправлено 30 Май 2016 - 17:49
life is a lesson, you learned it when u're through.
0 пользователей читают эту тему
0 пользователей, 0 гостей, 0 скрытых